Czerwcowe Karkonosze – od Strzechy Akademickiej do Odrodzenia

Słonecznik

Dzisiaj wspominam mniej uczęszczany szlak karkonoski, w dużej części po stronie czeskiej. Czas mieliśmy ograniczony do weekendu. Na miejsce przyjechaliśmy w piątek wieczorem i od razu wdrapaliśmy się do schroniska Strzecha Akademicka, podziwiając zachód słońca oraz śpiewy ptaków.

Rano w sobotę wyruszyliśmy ze schroniska, wg planu:

Schronisko Strzecha Akademicka – szlak niebieski, potem czerwony a później żółty do Luční Bouda – potem po stronie czeskiej szlakiem niebieskim do Bouda u Bileho Labe – żółtym do Špindlerova Bouda – Schronisko Odrodzenie – i drogą z powrotem wracamy szlakiem czerwonym ponad Wielkim i Małym Stawem, mijamy Słonecznik – a później niebieskim szlakiem do Strzechy Akademickiej.

Skałka Słonecznik jest to granitowy ostaniec na Smogorni o wysokości 12m. Znajduje się ona powyżej Wielkiego Stawu na poziomie 1423 m n.p.m.

5.06-7.06.2015

Written By
More from Ola

Râpa Roşie – Czerwony Wąwóz w Rumunii

Kolejną atrakcja, którą zapragnęliśmy zobaczyć w Rumunii był rezerwat geologiczny Czerwony Wąwóz...